شستشوی فرش در قالیشویی یا خانه؟
نوشته شده توسط : عابد

 

اگر برای شما هم مهم است که بدانید شستشوی فرش در قالیشویی بهتر است یا در خانه بهتر است تا انتهای این مقاله که به کمک تیم قالیشویی عابدینی ارزان ترین قالیشویی تهران تهیه شده است با ما همراه باشید. همان طور که حتما شما هم به یاد دارید در گذشته اغلب مادران و مادربزرگ هایمان در حیاط خانه یا پشت بام ها فرش ها و قالی ها را میشستند.

شستن فرش در خانه بهتر است یا در قالیشویی

اما هرچه زمان گذشت اکثر افراد به سمت استفاده از خدمات قالیشویی ها پیش رفتند. زیرا شسشتوی فرش در خانه علاوه بر اینکه مصرف آب زیادی داشت، باعث آسیب رساندن به فرش ها و قالی ها، زود کهنه شدن و کاهش عمر مفید آن ها می شد.

البته ناگفته نماند هنوز هم افراد زیادی هستند که اعتقادی به استفاده از خدمات قالیشویی ها و فرش شویی ها ندارند و فرش های خود را در منزل میشورند. غافل از اینکه چه آسیب هایی ممکن است به فرش وارد کنند.

علاوه بر موارد گفته شده مواد شوینده ای که در شستن فرش ها استفاده می شود هم بسیار مهم است. به هنگام شستشو باید از موادی استفاده کنید که با توجه به جنس الیاف و پرزهای فرش برای آن مناسب باشد و آسیبی به آن وارد نکند.

عدم اطلاع از این موارد باعث می شود که افراد هر چند سال یکبار مجبور به هزینه کردن برای خرید فرش مجدد شوند.

توجه به این موضوع به خصوص برای شستشوی فرش دستبافت و فرش ابریشمی خیلی اهمیت دارد. زیرا این نوع فرش ها قیمت بالاتری نسبت به فرش ماشینی دارند.

مراحل شستشوی فرش

قبل ازینکه شروع به شستشوی فرش کنید بهتر است یک دستمال سفید را با آب ولرم خیس کنید و روی بخشی از فرش بکشید تا ببینید آیا رنگ پس می دهد یا خیر. اگر رنگ پس نداد با خیال راحتتری می توانید مراحل شستشو را شروع کنید.

در مرحله بعد باید عملیات غبار گیری فرش را انجام دهید و برای این کار و حذف گرد و غبار روی فرش هم می توانید از جاروبرقی استفاده کنید و هم اینکه با یک چوب به فرش ضربه بزنید تا خاک های نشسته روی آن حذف شود.

اما این کارها اگر به خوبی انجام نشود ممکن است پس از شستشوی گرد و غبار باقی مانده در فرش به بافت آن نفوذ کند.

پس بهترین کار استفاده از خدمات قالیشویی های همچون قالیشویی عابدینی ارزان ترین قالیشویی تهران است.





:: برچسب‌ها: قالیشویی , ارزان ترین قالیشویی , شستن فرش , فرش , قالیشویی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: